+ / -

Som jag skev i det tidigare inlägget så skulle jag skriva plus och minus i USA som jag upplevt under den tiden som vi vart här nu
tänkte att det kanska kan vara en kul grej för er som ej vart här eller för er som kanske ska åka hit i framtiden. Ok, let's begin.

+ Det finns stort utbud av det mesta här

+ Det är varmt och det finns PALMER , älskar ju palmer

+ Människorna här (av de jag träffat) är vänliga och hälsar på varandra

+ Det finns sjukt mycket att göra här

+ Shoppingen är hur bra som helst, mycket som inte finns i Sverige

- De har ingen yoghurt eller fil i stora förpackningar här, det som finns är små yoghurt burkar som man har på utflykt
hemma i Sverige typ, hur konstigt som helst och till frukost lär man istället äta sig mätt på mackor hehe.

- Inträde till parkerna här är väldigt dyra, eller egentligen inte (om det är värt det) för man är trots allt bara här en
gång i livet, troligen haha.

❤ Yesterday's Fun ❤

Nu har jag äntligen fått upp bilderna som jag fotade igår... Började ladda upp dom klockan halv åtta imorse, nu är klockan halv elva och äntligen så är dom uppe hahah. Menmen. Dessa bilder är på vårt resort, fast inte ens en tiondel av det för området är huuur stort som helst, typ lika stort som hela Forsbacka. Anyways, trivs så himla bra här. Ska skriva lite - och + med USA, det kanske kan vara roligt att läsa? Men det blir i ett annat inlägg. För nu ska jag berätta om vad vi gjorde igår....

Igår så började vi dagen med att jag, mamma, Lisa och Jessica åkte runt och letade efter mataffär för vi skulla handla frukost. Vi hittade en tillslut men maten där var ganska dyr, men frukost köpte vi i alla fall och när vi kom hem igen så var vi alla hur hungriga som helst, jag klämde i mig activia och tre stora mackor, vilket var annorlunda för mig då jag inte i huvudtaget brukar äta frukost när vi är hemma. Så det var himla gott. Efter frukosten så tog vi oss alla (förutom pappa) på en promenad för att upptäcka resorten litegranna. Vi gick runt vid vårt poolområde och när kusinerna fått syn på poolerna så var det bara att gå tillbaka hem och hämta badgrejor haha. Så vi satte oss i solen och solade + bada, hur skönt som helst var det verkligen. Supervarmt och vi alla
fick liiite färg efter bara någon timme och jag brände mig inte heller , hallelujah.

När vi badat så gick vi hem och åt lunch och efter det så ick vi runt lite i solen, kollade på folk som höll på med vattenaktiviterna, solade på stranden och tog det lugnt. En perfekt dag på början av vår semester som knappt ens har börjat, och det har redan vart så himla bra. Huuuur i all världen ska jag vilja åka hem härifrån? Sedan ska vi ju även bila ned till ännu varmare och mer tropiska trakter, Key West där vi ska bo i lyxvilla med egen strand.. herregud. Kan bara säga en sak.. Sverige. I do NOT miss you at all. ❤

♡ Hi Friends ♡

Hejsan, som ni vet så är jag nu i USA. Jag har inte kunnat blogga för det har vart fullt upp verkligen hela tiden haha.
I Torsdags så åkte vi ned till Stockholm på kvällen och sov på Quality Hotel Arlanda. Sedan på morgonen dagen efter
alltså Fredagen, så åt vi frukost, gjorde oss iordning och åkte med transfer bussen tilll Arlanda. Flygresan hit gick bra
faktiskt. Vi flög först 4 timmar till Island, och de timmarna bara flög iväg pga hade film i sätet som man kunde kolla på,
sedan så flög vi 9 timmar till Orlando och visst det tog ju tid men jag lyckades sova litegrann i alla fall, om man ens kan
kalla det för sova? Vaknade typ av allt, menmen. Kunde även kolla på film på det planet så det var ju amazing. Igår när
vi var framme i Orlando så hämtade vi hyrbilarna och sedan åkte vi till resorten som vi nu bor på. Men herregud, igår natt
när vi körde bil, det var kolsvart, det gick asfort och den där j*vla GPSen som mamma och pappa klagade på... sedan
kom pappa på att han körde utan lysen och n'r han skulle fixa det så svängde bilen in i en annan fil och ja herregud, fick
ingen ro under den timmen i bilen kan jag säga. Är så glad att jag inte var den som satt bakom ratten, jag hade dött av
panik då, tur att pappa är cool med sånt där. Hur som helst så ska jag berätta vad vi gjort under denna dag i ett annat
inlägg, vi får se om det kommer upp idag eller imorgon. Internetet här är bra, men inte tillräckligt bra för att ladda upp
många stora redigerade bilder på snabb tid haha, det tar ett tag. Så vi får se hure blir. Menmen, KRAM ♡

bilder från hotellet i närheten av Arlanda samt lite från planet.